درباره گوگل بدانیم

 

بیشتر کاربران ایرانی فکر می کنند گوگل در جستجو کردن و چک کردن ایمیل خلاصه شده است. شاید شما هم در تولبار سیاه رنگ گوگل تب هایی را دیده باشید که برایتان آشنا نیست و نمی دانید به چه کارتان می آید.

 

اما گوگل امکانات بسیاری را به کاربرانش پیشنهاد می کند که طیف وسیعی از نیاز های آن ها را بر طرف می کند در این پست تصمیم دارم چند ابزاری را که ممکن است شما به آنها نیاز داشته باشید معرفی کنم و به ویژگی های آن ها اشاره کنم.
گوگل داک؛ ویرایشگر متن آنلاین
شاید برای شما هم پیش آمده است که نیاز داشته باشید تا فایل های متنی و یا صفحه گسترده تان را به همراه داشته باشید و آن را در زمان های متفاوت و در جاهای متفاوت ویرایش کنید و یا شاید به همراه دوستتان برروی یک متن کار می کنید و همزمان باید از کار یکدیگر بروی متن مطلع باشید دیگر نگران نباشید چرا که Google Doc به شما کمک خواهد کرد تا یک ویرایشگر متن آنلاین داشته باشید که از فرمت های DOC,XLC,ODT,ODS,RTF,CSV,PPT و غیره پتشیانی می کند شما می توانید از ابتدا فایل خود را ایجاد کنید و یا از قالب های موجود در خود گوگل استفاده کنید و یا حتی فایل متنی خود را ابتدا آپلود کنید و سپس آن را ویرایش کنید.
از قابلیت های دیگر گوگل داک می توان به قابلیت اشتراک گذاری اسناد اشاره کرد شما می توانید مشخص کنید که چه کسانی اسناد شما را ببینند و یا آنها را ویرایش کنند. شما می توانید به طور همزمان با دیگران متن را ویرایش کنید یعنی اگر دوستتان بر روی سیستم خودش فونت یک کلمه را تغییر دهد شما در جای دیگر پشت سیستم خودتان می توانید تغییر را در لحظه مشاهده کنید.
شما همچنین می توانید اسناد خود را ذخیره کنید و از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید همچنین از سند خود خروجی هم می توانید بگیرید از DOC  گرفته تا HTML با خاصیت Drag&Drop هم می توانید اسناد خود را مرتب کنید و در فولدر های مشخص سازماندهی کنید.

شما همچنین می توانید یک سند( document) درست کنید و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید در ضمن شما می توانید به وسیله ابزارک های گوگل (این ابزارک دو حالت تجاری و تجارت های کوچک دارن که مورد دوم رایگان است ولی امکانات کمتری دارد) اسناد خود را در شرکت و یا کنفرانس ها به اشتراک بگذارید و یا ارائه بدهید.
گوگل بوک مارک؛ لینک هایتان را همه جا داشته باشید

با این ابزار شما می توانید یک شورت کات به صفحه مورد علاقه تان را ذخیره کنید. مهم نیست که از چه کامپیوتری استفاده می کنید چرا که لینک ها در اکانت گوگلتان ذخیره می شود و از هر جایی می توانید به آن دسترسی داشته باشید(حتما بارها برایتان پیش آمده که با تعویض سیستم عاملتان فراموش کرده باشید بوک مارک هایتان را ذخیره کنید و بعد حسرتش را خورده باشید).
شما همچنین می توانید بوک مارک هایتان را دسته بندی کنید و آنها را ذخیره کنید در ضمن شما حتی می توانید ویدئو های آنلاین، نقشه ها را هم در اکانتتان بوک مارک کنید تا بعدا از آن استفاده کنید.
  گوگل ریدر؛ بروز باشید

با Google reader می توانید با استفاده از فید سایت های مورد علاقه تان، بدون آنکه به آن سایت ها مراجعه کنید از آخرین مطالبشان با خبر شوید. همچنین اگر از مطلبی خوشتان آمد می توانید فقط با یک کلیک آن را با دوستانتان به اشتراک بگزارید. گوگل ریدر بر روی هر موبایلی کار می کند و با این نوید که از هرسیستم می تواید از گوگل ریدر استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که همیشه بروز خواهید بود.
گوگل کلندر؛ تقویم آنلاین شما
 
بارها شده که فراموش کرده اید تاریخ تولد همسرتان کی بوده!(البته اگر تابحال زنده مانده باشید) دیگر نگران نباشید چرا که Google calendar به شما کمک خواهد کرد تا وقت شناس شوید. گوگل کلندر ابزاری است که به شما این امکان را می دهد تا تقویم کاریتان را به اشتراک بگزارید مثلا خانوادتان مبی تواند ببیند چه زمانی از سفر کاریتان بر خواهید گشت و یا شریک تجاریتان متوجه خواهد شد کی باید همدیگر را ملاقت کنید .همچنین در زمان هایی که آنلاین نیستید می توانید بصورت آفلاین از این تقویم استفاده کنید. می توانید برای دیگران دعوتنامه ارسال کنید. و دیگر هیچ قرار ملاقاتی را فراموش نخواهید کرد.  در ضمن می تواندید از تقویم های سفارشی هم استفاده کنید نثلا تقویم مسابقات تیم مورد علاقه تان و … . گوگل به تازگی تقویم تعطیلات رسمی ایران را هم به تقویم های خود اضافه کرده است
شاید با خواندن مطلب بالا بگویید هزینه استفاده از این ابزارها چقدر خواهد بود در جواب باید بگویم همه چیز رایگان است و فقط کافی است که یک اکانت گوگل درست کنید و از ابزارهای آنلاین گوگل استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.